Políticas de Educação e Formação
Políticas educativas. Regulação digital da educação. Análise do discurso.
Romito, M., Gonçalves, C., De Feo, A. (2020). Digital devices in the governing of the European Education Space: The case of SORPRENDO software for career guidance. European Educational Research Journal, 19(3), 204-224. https://doi.org/10.1177/1474904118822944
Gonçalves, C. (2020). Análise da construção discursiva da autoavaliação de escolas em Portugal (1986-2014). In E. Costa & M. Almeida (coord.), Autonomia e autoavaliação da escola: análise de processos de regulação (pp. 34-64). http://www.ie.ulisboa.pt/publicacoes/ebooks/autonomia-e-autoavaliacao-da-escola-analise-de-processos-de-regulacao
Gonçalves, C., Romito, M., De Feo, A. (2019). Follow the Object. A Biographical Approach to the Study of Digital Devices in the Governing of Education, In Proceedings of the 1st International Conference of the Journal Scuola Democratica “Education and post-democracy” (Vol.2, pp. 245-250).
De Feo, A., Gonçalves, C., Romito, M. (2019). Technological Mediations, Lifelong Guidance and the Reshaping of the Teaching Profession.Italian Journal of Sociology of Education, 11(1), 91-114. https://doi.org/10.14658/pupj-ijse-2019-1-5
Carvalho, L. M., Viseu, S., Gonçalves, C. (2019). Bridging worlds and spreading light: Intermediary actors and the translation of knowledge for policy in Portugal, In C. Mølstad & D. Pettersson (Eds.), New Practices of Comparison, Quantification and Expertise in Education (11-126). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429464904
Gonçalves, C. (2018). Os dispositivos digitais no governo da educação: um tema relevante para a análise das políticas educativas em Portugal. Investigar em Educação, 2(8), 59-74.
Carvalho, L. M., Viseu, S., Gonçalves, C. (2018). Novos atores intermediários na regulação da educação em Portugal. Revista FAEEBA – Educação e Contemporaneidade, 27(53), 30-42. http://dx.doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.2018.v27.n53.p30-42
Carvalho, L.M., Costa, E., Gonçalves, C. (2017). Fifteen years looking at the mirror: On the presence of PISA in education policy processes (Portugal, 2000‐2016). European Journal of Education, 52(2), 154-166. https://doi.org/10.1111/ejed.12210