Almeida, S, & Viana, J. (2022). Teachers as curriculum designers: What knowledge is needed? The Curriculum Journal, 1-18. https://doi.org/10.1002/curj.199
Contente, J., & Galvão, C. (2022). STEM education and problem-solving in space science: A case study with CanSat. Education Sciencies, 12(4), Article 251. https://doi.org/10.3390/educsci12040251
Santos, P. C., Saraiva, A. K. M., Cerdeira, L., & Gil Cabrito, B. (2022). Ética em pesquisa com seres humanos: Desafios entre o Formal e o real. HOLOS, 3, Article e13875. http://doi.org/10.15628/holos.2022.13875
Freitas, A. C., Nascimento, L. A., Castro, R. G., Motokane, M. T., & Reis, P. (2023). Biodiversity and citizenship in an argumentative socioscientific process. Sustainability, 15, Article 2987. https://doi.org/10.3390/su15042987
Melo, B. P., Diogo, A. M., & Ferreira, M. (2022). Como ser um bom aluno? Dos modelos de escola aos pontos de vista das crianças. Revista Portuguesa de Educação, 35(2). http://doi.org/10.21814/rpe.21531
Pacheco, D., & Faria, C. (2022). Roteiro Entre-Marés: an educational app for ocean literacy promotion, Journal of Biological Education. https://doi.org/10.1080/00219266.2022.2159490
Paulos, C., & Cavaco, C. (2023). A identidade profissional de educadores de adultos: diversidade e complexidade. Revista Brasileira de Educação, 28, Article e280005. https://doi.org/10.1590/S1413-24782023280005
Santos, N. N., Monteiro, V., & Carvalho, C. (2023). Impact of grade retention and school engagement on student intentions to enrol in higher education in Portugal. European Journal of Education, 58, 130-150. https://doi.org/10.1111/ejed.12535
Tietsche, C., & Caetano, A. P. (2023). Processos colaborativos em comunidades de aprendizagem e investigação. Uma abordagem narrativa e dialógica. HUMAN REVIEW. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, 18(3), 1-12. https://doi.org/10.37467/revhuman.v18.4888